Rosa Kimman
Rosa Kimman
  • MSc Health Economics, Policy and Law

  • BSc Gezondheidswetenschappen

  • Is 22 jaar

  • Woont in Purmerend

  • Is per direct beschikbaar voor 16 uur per week. Vanaf 2 december is Rosa beschikbaar voor 40 uur per week

  • Rondt het Traineeship af op:
    5 maart 2021

Rosa omschrijft zichzelf als:

Energiek, gestructureerd, initiatiefrijk, sociaal en zorgzaam. Ik ben een gedisciplineerd werker die van aanpakken houd, maar ik houd ook erg van gezelligheid. Verder ben ik mede dankzij mijn analytische blik nauwkeurig. Een dynamische werkomgeving waarbij ik voor nieuwe uitdagingen sta en veel te maken heb met andere mensen geeft mij energie.  Wanneer ik samen met mijn teamgenoten er in slaag een project goed af te ronden, dan heb ik een goede dag!

Voor haar Master scriptie heeft Rosa een onderzoek uitgevoerd naar verschillende vragenlijsten die de kwaliteit van leven bij ouderen meten. Ze heeft zich in het onderzoek gericht op de haalbaarheid, validiteit, betrouwbaarheid en gevoeligheid van deze vragenlijsten. Op basis van deze informatie heeft zij een advies gegeven over welke vragenlijsten het best toegepast kunnen worden binnen het uitvoeren van een kosteneffectiviteitsanalyse omtrent de kwaliteit van leven bij ouderen.

Tijdens de Bachelor heeft Rosa een cursus Didactiek gevolgd en was ze student-assistent Pre-University College bij de Vrije Universiteit Amsterdam. Verder heeft Rosa gewerkt als helpende niveau 2 via Aethon Amsterdam en was ze data- en webbeheerder bij Uitgeverij Reed Elsevier. Voorafgaand aan het Traineeship van High Select was Rosa werkzaam als ondersteuner in de huishouding (WMO) bij de Zorgcirkel, waar ze ouderen hielp in het huishouden.

Rosa heeft ervaring opgedaan met en/of heeft kennis over:

/ Economie en financiering van het gezondheidszorgsysteem
/ Internationaal gezondheidsrecht
/ Kwaliteit van zorg
/ Management van zorgorganisaties
/ Marktordening in de zorg

Na twee maanden te hebben gereisd door Australië, ging ik opzoek naar een nieuwe uitdaging: mijn eerste fulltime baan na het afstuderen. Eerst ben ik met meerdere zorgprofessionals in gesprek gegaan over wat hun functies inhielden en hoe hun werkomgeving er uitzag, zodat ik beter inzicht kreeg in waar ik graag zou willen werken en wat voor een functie ik zou willen bekleden. Ik merkte al gauw dat ik veel leuk vond. Helaas betroffen dit veel functies, waar je werkervaring voor nodig had binnen de gezondheidszorg. Daarom ben ik gaan kijken naar Traineeships: Ik wilde mezelf verder ontwikkelen terwijl ik werkervaring opdeed. Een vriendin van mij wist dit en had mij een bericht op LinkedIn van een project van High Select gestuurd. Omdat het project mij zo aansprak, ben ik meteen op de website van High Select gaan kijken. De Traineeships van High Select en de verhalen van trainees maakten me enthousiast en op het moment dat ik wilde reageren op het project via LinkedIn werd ik door High Select benaderd. Deze kans heb ik aangegrepen en dit leidde tot een kennismakingsgesprek. Vlak voor het kennismakingsgesprek heb ik nog even gebeld met iemand die net was begonnen als Trainee bij High Select en door haar enthousiasme leek mij een Traineeship bij High Select steeds leuker en interessanter. Ik was blij te horen dat ook High Select enthousiast over mij was en zij graag met mij verder wilden.

High Select sprak mij aan, omdat het een organisatie is die enkel Traineeships levert binnen de zorg en je aan de hand van verschillende opdrachten een kijkje in de keuken kan nemen bij verschillende organisaties. Op deze manier hoop ik nog beter te ontdekken, wat ik na deze twee jaar wil gaan doen en heb ik meer kennis en ervaring om andere functies te bekleden. Daarnaast investeert High Select in je persoonlijke ontwikkeling door middel van het leveren van diverse trainingen en intervisies en persoonlijke coaching. High Select verwacht het een en ander van je naast dat je werk uitvoert voor de organisatie waar je komt te werken, maar dat vind ik alleen maar leuk. Van al deze verschillende evenementen leer je heel veel en ontmoet je veel nieuwe mensen. Daarnaast maken de werknemers van High Select iets leuks van de evenementen. Het is een bedrijf met jonge werknemers en dat is erg gezellig. Dat merkte ik meteen toen ik daar voor het eerst binnenstapte. Verder vind ik het belangrijk dat High Select zo nu en dan contact met je opneemt en ook evenementen organiseert die niet direct met werk te maken hebben. Zo leer je de andere Trainees en de werknemers van High Select ook op een andere manier kennen. Tot nu toe heb ik goede ervaringen met High Select en ik heb zin in de aankomende twee jaar!

Rosa heeft nog geen project afgerond.

Huidig project: Projectmedewerker bij Stichting Bartiméus

Alle stappen om tot marktplannen te komen worden uitgevoerd door een projectteam. Binnen deze vraagstukken heeft Rosa een sturende en ondersteunende rol of is ze grotendeels verantwoordelijk. Rosa houdt zich bezig met het controleren van de data verkregen uit de dataverkenning: wie zijn de huidige klanten en cliënten van Bartiméus? Daarnaast ontwikkelt ze een (product-)diensten-catalogus waarin Rosa alle diensten en producten die Bartiméus levert in één document plaatst. Dit doet ze op basis van geleverde documenten en het houden van interviews met experts omtrent deze diensten en producten. Daarnaast houdt Rosa zich samen met het projectteam bezig met de vraag hoe Bartiméus hun huidige diensten en producten bekostigt en of hier speling in zit op verschillende vlakken. Om alles samen te laten komen is Rosa  samen met het projectteam bezig met de ontwikkeling van marktplannen per klantgroep.

Projectdoel
Het doel van het project bestaat uit het antwoord vinden op meerdere vraagstukken. Allereerst moet er in kaart worden gebracht wie de (potentiële) klanten en cliënten van Bartiméus zijn en wat hun behoeften zijn. Daarnaast wordt er onderzocht welke producten en diensten Bartiméus levert en of deze producten aan de behoeften van de cliënten voldoen. Daarnaast wordt er in kaart gebracht hoe Bartiméus deze producten en diensten bekostigt. Op basis van deze informatie en input van mensen uit de organisatie wordt er per klantgroep een marktplan ontwikkeld. Hierin staat wat Bartiméus vanaf 2020 moet gaan doen om de kanteling te gaan maken. Deze marktplannen moeten zowel financieel als maatschappelijk relevant en haalbaar zijn.